Monday, November 30, 2015

Movie Time.


Sabtu adalah hari yang dinanti-nantikan.
Sebab dah plan dengan suami nak bawa Sophia tengok wayang.
Ni kali ke 3 kami bawa dia tengok movie kartun.
Percubaan pertama tonton Inside Out berjaya dengan lancarnya.
Tak nangis, tak bosan, tak meragam.
Fokus. Fokus dan fokus.
Cuma kena layan la bila dia mintak susu.
Kerap pulak tu.
Takper lah, aku layan kan jer.
Kamu buat macam kat rumah pulak yer.
Sambil susu sambil layan kartun.



Percubaan ke 2 juga berjaya.
Layan movie Hotel Transylvania 2.
Fokus sampai habis.
Selingan juga dengan susu.
Hahahahaha.
Tapi aku lah lenguh-lenguh badan nak adjust position yang sesuai untuk dia.


Dan seterusnya movie ke 3.
The Good Dinosour.
Yang ini dia tak berapa fokus sangat.
Banyak scene yang buat dia takut.
Contoh bunyi kilat, ribut, bunyi raksasa (movie pendek awal cerita).
Dalam setengah jam lagi nak habis, dia nampak ada 2 orang budak keluar.
Dia pun ajak mama dia ni keluar.
Jom mama. Jom mama.
Siap cabut stokin and buka sweater semua.
Aku umpan dia duduk kat tangga sebelah seat kami tu.
Dia bawa sekali patung hello kitty dia duk kat tangga tu.
Sian ayah kamu dah bayar seat mahal-mahal nak oi!
Kat tangga juga kamu nak duduk yer.
Finally berjaya juga stayed sampai habis.
Banyak part bersembang.
Tu yang Sophia bosan sikit kot.
Tapi secara keseluruhannya, movie ni memang best.





Kalau korang nak minta tips macam mana nak bawa anak kecil pergi tengok wayang, aku memang takde tips.
Bergantung pada anak masing-masing.
Sophia pun first time tengok wayang, masa umur dia nak mencecah 2 tahun baru aku confident nak bawa.
Risau gak takut dia bosan, meragam, tak fokus, berlari sana sini (normal wei).
Tapi kalau tengok kartun kat tv, memang fokus habis.
Tak berkelip mata.
Tu yang baru berani nak bawa tengok movie pulak kan.
And make sure, anak dah kenyang sebelum bawa masuk.
So takde lah nanti terganggu nak makan la, nak minum ler, nak itu ini ler.
Sophia masih menyusu, so tak ada masalah untuk aku.
Aku bawa bantal kecil jer untuk keselesaan dia masa menyusu.
Letih wei nak pangku.
Hahahaha.
Lagi satu pastikan masa tayangan tu bersesuaian.
Aku suka tengok tayangan pukul 11 pagi.
So dalam pukul 12 lebih, movie dah habis.
Continue pergi lunch, then balik rumah dia terus tidur.
So settle.
Anak tak meragam.
Mak ayah happy.



Ingatkan nak breakfast kat rumah.
Tup tap gas habis.
So, moh ler breakfast kat luar.
Kami sampai Aeon AU2 ni dalam pukul 10 pagi.
Movie start pukul 11 pagi.
Husband dah beli tiket online siap-siap.
So ada masa lagi.







Macam mem besar kan.




Sementara nak tunggu hall buka, kita posing dulu yer.
Bergambar kat poster ni pun, Sophia dah cuak.
Takut dinosour katanya.



Don't worry sayang.
Mama kan ada.



Ayahnya beli two seat jer.
Tapi anak dah conquer satu seat sorang-sorang.
Bukannya tak nak beli extra seat.
Tapi once lampu dah padam, terus dia datang duduk dengan aku.
So no extra seat please.


Kali ini tak bawa bantal kecil, gantikan dengan patung hello kitty.


Ni time nak balik.
Aku singgah supermarket jap beli barang.
Fuh, perut kenyang, mata pun dah mengantuk time ni!



Hepi Saturday for Sophia.
Dapat jalan-jalan tengok movie dan dapat baju baru.
Next time kita pergi lagi yer.


No comments:

Post a Comment