Wednesday, November 25, 2015

Angkara batuk.


Start sabtu malam yang lepas, Sophia memang tidur tak berapa lena sebab batuk.
Time siang, takde batuk.
Time malam, bukan main kuat batuknya.
Kesian dia tidur terganggu.
Aku pun berjaga juga tiap kali dia batuk tu.
Sapu essential oil kat badan dan tapak kaki dia.
Rasa geram jer nak tolong korek tekak.
Gatal merenyam.
Kipas pun dah buka slow.
Kang kalau tutup, lagilah susah nak tidur si kecik ni sebab dia spesies kuat berpeluh.


Siangnya nak bangun pergi kerja memang bercinta habislah.
Memang mengantuk tahap apatah.
Tu yang selalu lewat masuk office tengahari cenggitu.
Seriously, aku tak mampu nak drive kalau mengantuk sangat.
Malam tadi pun dah start berdenyut kepala.
Mintak suami urutkan, lega sikit.


Bangun pagi tadi pun masih bersisa sakitnya.
Tak boleh nak fokus sangat masa drive.
Rasa sakit balik berdenyut-denyut.
Nasib baik malam tadi (rabu) batuk dia dah tak teruk.
Tapi tetap tak lena tidur.
Kejap pusing sana pusing sini.
Menyusu pun sampai tertonggeng-tonggeng atas badan aku.
Siap ajak bersembang lagi tu.
Aduhai.
Pukul berapa dah ni.
Tidurlah sayang.
Esok pagi mama nak pergi kerja.


Bila jam handphone aku bunyi pukul 6, time tu lah dia baru nak lena.
Aku kadang-kadang kesian jugak nak kejut.
Tu yang sampai terbabas dua beranak bantai tidur tak ingat dunia.
Sedar-sedar pukul 9 pagi.
Ohhhhhh emmmm geeee...


Takperlah, hujung-hujung tahun ni boleh ler ambil kesempatan sikit.
Bukannya ada kerja pun.
Eh!
By the way, dah gaji kan, jom shopping.
^_^



No comments:

Post a Comment