Tuesday, January 26, 2016

Bahagiaku


Eh seronoknya harini ada orang hantar pergi office.
Hahahahaha.
Bukan selalu yer dak.
Sekali dan sekala.
Itupun semalam pasal apa tah, kepala aku pusing-pusing.
Mata macam kabur-kabur sikit.
Mungkin sebab dari pagi mengadap komputer lepas tu sambung buat editing pulak.
Petang semalam whatsapp husband tanya balik pukul berapa.
Dia kata balik macam biasa, so minta tolong dia untuk drive balik.
Motor parking kat office aku jer.
Dengan kepala pening ni tak confident aku nak drive balik.


4.30 petang aku ambil Sophia siap-siap.
By the time husband sampai 5.30 petang tu, tak payahlah nak u turn ambil anak.
So far trafik okey.
Tak adalah teruk sangat jem.
Pukul 6 petang dah selamat sampai rumah.
Sempat aku tidur jap dalam kereta.
Sakit kepala ni ubatnya tidur je.


Memang bahagia kalau suami boleh ambil dan hantar pergi kerja.
Tapi nak buat selalu tak dapek la kan.
Sesekali tu boleh lah jugak.
Bukan apa, kadang-kadang letih juga awal pagi keluar rumah drive bawa anak kecil.
Lepas tu nak mengadap jem pagi-pagi especially area rumah pengasuh.
Yerla, mak bapak pun sibuk nak hantar anak pergi sekolah kan. 
Lepas tu nak kejar time punch in kat office.
Cukup masa pukul 5 petang nak berkejar ambil anak pulak.
Menjadi travel-working-mom ni sebenarnya amat memenatkan.
Especially kalau time hujan.
Haru rasanya.
Mana nak pegang payung, dukung anak, dengan beg galas sendiri dengan beg anak lagi.
Memang mencabar.
Itu belum lagi peel anak yang nak kena layan.
Membesar dalam kereta jer la anak aku ni kan.


Ada juga terfikir nak tukar pengasuh.
Nak cari yang duduk dekat dengan rumah aku ni jer.
Tapi itulah, tak confident rasanya.
Aku pun tak kenal sangat orang-orang situ.
Lagipun pengasuh sekarang tersangatlah baik.
Senang nak di bawa berbincang.
Kalau berlaku apa-apa hal, memang senang aku yang sampai dulu.
Dah masuk taska nanti pun, kena juga hantar area office sebab senang untuk aku keluar tengahari pergi ambil dia balik sekolah.
Kang sekolah jauh-jauh, siapa pula nak uruskan dia.
Betul tak?


Dah jadi mak-mak ni, memang banyaklah benda nak kena fikir.
Back up plan kena sentiasa ada.
Lagipun semua mak kat dunia ni nak yang terbaik untuk anaknya.
Okeylah, ada kerja nak buat.
Nanti sambung lagi.
Sayonara.



No comments:

Post a Comment